۱- پيش‌فرض وبلاگ بر مبناي صفحات وب است، بنابراين شما مي‌توانيد هر زمان و در هركجا مقالات جديد را در معرض ديد عموم گذاشته يا آن‌ها را به‌روز كنيد. وبلاگ، ابزاری پويا است كه مي‌توان در يك چشم به هم زدن مطالب آن را به‌روز كرد.

2- افراد مي‌توانند مشترك RSS شما شوند و به اين ترتيب مطالب مستقيما به Desktop آنها منتقل خواهد‌ شد. سيستم تحويل مقالات به‌گونه‌ای است كه هرزنامه‌ها را نديد مي‌گيرد و خوانندگان دقيقا مطلب دلخواه خود را دريافت خواهند كرد.

3- طراحي مجله‌ای الكترونيكی با ظاهر يك وب‌سايت هزينه‌ چنداني ندارد. چندين وب سايت وجود دارند كه شما می ‌توانيد در آن‌ها وبلاگ رايگان ايجاد كنيد و بقيه‌ سايت‌ها هم قيمت‌های معقولی براي وبلاگ‌های بزرگ درنظر گرفته‌اند.

4- مي‌توانيد لينك‌هايی برای تبليغات و برنامه‌های مكمل در ستون‌های دوطرف صفحه ايجاد كنيد. بنابراين ديگر مجبور نيستيد اين لينك‌ها را در متن مجله قرار دهيد.

5- می ‌توانيد يك فرم اشتراك درست كرده، به‌محض اضافه كردن يك مطلب جديد، ايميل‌هايی به مشتركان بفرستيد.

6- وبلاگ‌ها ازطريق لينك به‌هم مرتبطند و به‌اين‌ترتيب شما مي‌توانيد يك سيستم بازاريابي ويروسی ايجاد كرده، رتبه‌ خود را در موتورهای جستجو افزايش دهيد. موتورهای جستجو به محتوا و متن‌های تازه با قدرت تمركز بالا (كلمات كليدی غنی) علاقه‌مند هستند.

7- همچنين می ‌توانيد با فيلتر گذاری، مطالب وبلاگ خود را به مجله‌ای حرفه‌ای و مطمئن تبديل كنيد. (از طريق اين فيلترگذاري مشتركين، وب‌سايت‌های گوناگون را بی ‌دليل بازديد نمي‌كنند.)

8- با وبلاگ، شما يك نمونه‌ آرشيوی از تمام مقالات خود داريد. وقتی يك مقاله را در معرض ديد افراد می ‌گذاريد، يك صفحه‌ جديد و يك لينك دايمی به وجود می ‌آيد. افراد می ‌توانند اين لينك را با يكديگر تقسيم كنند. همچنين اين لينك مستقيما به مقاله‌ ارجاعی فرستاده می ‌شود.

9- خوانندگان وبلاگ شما می ‌توانند درباره‌ مقالات شما اظهار نظر كنند. اين امر اعتماد و ارتباط بين شما و مشتركين را افزايش مي‌دهد. همچنين ديدگاه‌های افراد به غنای محتويات سايت شما افزوده، باز هم رتبه‌ شما را نزد موتور‌های جستجو بالا می ‌برد.

10- كلام آخر اين‌كه: با استفاده از وبلاگ بازديد‌كنندگان بيشتری را جذب می ‌كنيد كه اين افراد، مشتركان فردا و سرانجام، مشتريان آينده خواهند بود.
برای ناشر یک مجله‌ الكترونيكی، وبلاگ انتقال مطالب مجله را به نحو قابل توجهی افزايش می ‌دهد. مانند همه‌ وب‌سايت‌ها برای وبلاگ خود تبليغ كرده، مردم را ترغيب كنيد سايت شما را در RSS خود اضافه كنند. حتی می ‌توانيد از طريق يك فرم اشتراك آن را به روز كنيد. من هميشه يك فرم اشتراك در سايتم می ‌گذارم و آن‌را مطابق ميل مشتريان به روز می ‌كنم.

برای افزايش ترافيك، نياز داريد در موتورهای جستجو و دايركتوری ‌ها عضو شويد. اگر در حال حاضر صاحب يك پايگاه داده‌ مشتركين مجله الكترونيكی (خبرنامه الکترونیکی) هستيد، به شما توصيه می‌كنم همه مطالب رادر وب‌لاگ به نمايش بگذارید.

با استفاده از وبلاگ، بازاريابی به شكل محاوره‌ای و به وسيله لينك صورت مي‌پذيرد. اعلان‌ها را نيز می‌توان در وب‌لاگ قرار داد. به نظر من وبلاگ و پايگاه داده‌های مجلات الكترونيكی(مشترکین خبرنامه های الکترونیکی) پديده‌های اعجاب‌انگيزي هستند... اين دو عامل با همكاری يكديگر زيبايی بصری سايت شما را بالا می ‌برند، به اين ترتيب مردم اطلاعات مورد نظر را دريافت كرده، ارتباطات جديد را پايه‌گذاری می‌كنند.

به عنوان مثالی از امکانات اشاره شده در مقاله فوق می توانید به وبلاگ های http://weMarketing.blogspot.com و http://eMarketing.blogfa.com مراجعه نمائید.